Be kategorijos

Tyrimas: kodėl japoniškos sauskelnės tokios populiarios?

Tyrimas: kodėl japoniškos sauskelnės tokios populiarios?

Japonija – viena turtingiausių ir labiausiai išsivysčiusių pasaulio valstybių, žinoma ir dėl išskirtiniais principais pagrįsto vaikų auklėjimo. Čia skatinamas vaiko žingeidumas, buvimas pilnaverte visuomenės dalimi ir pasaulio pažinimas nuo mažų dienų. Taip pat tradiciškai yra palaikomas artimas mažylio santykis su mama: pirmus kelis gyvenimo metus vaiku kasdien rūpinasi būtent ji, o ne tėvai ar seneliai. Egzistuoja ir itin stiprus fizinis bei dvasinis ryšys: mama vaiką visur vedasi kartu (vežimėlyje ar nešyklėje), glaudžia prie savęs tam, kad mažylis patirtų kuo mažiau streso.

Šios vertybės atsispindi ir Japonijoje gaminamose vaikiškose prekėse: jos turėtų teikti vaikui visapusišką komfortą ir leisti be trikdžių pažinti jį supantį pasaulį. Pagrindinis mūsų studijos tikslas – supažindinti Jus su Japonijos sauskelnių gamintojais, jų gaminama produkcija ir bendra sauskelnių rinka.

Pastaraisiais metais ši japoniška produkcija tapo itin populiari visame pasaulyje dėl išskirtinės savo kokybės: nemažai tėvų teigia, kad japoniškos sauskelnės yra gerokai patvaresnės, patogesnės ir malonesnės nešioti nei analogiški produktai, gaminami Europoje ar JAV.

Kitaip tariant, nesuklystume teigdami, kad japoniška kokybė ar pagaminta Japonijoje yra savybės, užtikrinančios prekės ženklo prestižiškumą bei puikią vartotojų patirtį. Nors patys sauskelnių gamintojai to iš esmės neakcentuoja, japoniškų prekės ženklų reputacija pirkėjų tarpe yra puiki – tokią ją užsitarnauti padeda tarpusavio rekomendacijos, asmeninė patirtis, t.t.

Pagrindinės japoniškų sauskelnių savybės, suteikiančios išskirtinumą šioje rinkoje, yra tokios:

  • Pasak 2018 m. tyrimo, net 14.3% JAV gyvenančių vaikų iki 4 metų yra turėję alergijų, susijusių su oda. Verta paminėti, kad būtent JAV gaminamos sauskelnės neretai antialerginių savybių neturi.
  • Japonų gamintojai itin atsakingai žiūri į sauskelnių dydį – jos yra gaminamos taip, kad atitiktų individualius vaiko poreikius. Kadangi mažyliai būna įvairių formų bei proporcijų, yra kuriami tokie sauskelnių modeliai, kurie prisitaikytų prie bet kokios kūno formos.
  • Nors ir akcentuojamas natūralumas, lieka neužmirštamos ir aukštosios technologijos. Japonijos gamintojai kuria sauskelnes, kurios netgi yra patentuotos dėl unikalių sistemų, užtikrinančių skysčių nepralaidumą bei puikų išskyrų sugėrimą.

Dėl šių išskirtinių savybių japoniškos sauskelnės vaikams dažniausiai kainuoja kiek brangiau nei įprastos, tad yra orientuotos į aukštesnes pajamas gaunančias šeimas (vidurinę ar aukštesnę klasę). Tiesa, verta paminėti, kad net šioje nišoje kainos varijuoja: galima rasti ir nuosaikiau įkainotų (pvz., Mamy Poko), ir premium klasės produktų (pvz., Moony Natural).

Pagal kasmet sugeneruojamas pajamas sauskelnių rinkoje, Japonija užima 5 vietą po Kinijos, JAV, Indijos bei Brazilijos.

Įdomu ir tai, kad japoniškos sauskelnės yra be galo populiarios Kinijoje – eksportas vien į šią valstybę sudaro net 70% viso eksporto. Spėjama, kad japoniška produkcija yra paklausi dėl vykdomos socialinės šeimos politikos – taip tėvai siekia savo vieninteliam turimam vaikui suteikti viską, kas kokybiškiausia ir geriausia. Taip pat Kinijoje tėvai ne visada pasitiki vietiniais gamintojais, kurių šalies viduje platinama produkcija nėra tokia kokybiška. Dėl milžiniško populiarumo, Kinijoje gausu ir japoniškų sauskelnių padirbinėtojų.

Japonijos rinkos lyderis, paskutiniu metu turintis didelių ambicijų konkuruoti su tokiais pasaulinio garso prekės ženklais kaip P&G ir Kimberly-Clark. Sėkmingos konkurencijos atveju Unicharm taps vienu iš TOP3 sauskelnių gamintojų pasaulyje.Unicharm koncernas, gaminantis higienos prekes, buvo įkurtas 1974 metais. Netrukus jo produkcija tapo itin populiari visame Azijos regione. Iš populiariausių masinei gamybai skirtų sauskelnių, Unicharm gamina Mamy Poko ir Moony. Lyginant su kitais eksporto regionais, šie prekiniai ženklai populiariausi Vakarų pasaulyje. Mamy Poko – nuosaikiai įkainotos sauskelnės, kurios laikomos labiau įperkamos kategorijos nei Moony. Galimai tai yra priežastis, kodėl jos populiarios besivystančiose šalyse – pavyzdžiui, tai buvo pirmos japoniškos sauskelnės Indijos rinkoje. Be įprasto dizaino linijos, Mamy Poko yra gaminamos ir su Disney veikėjų paveikslėliais.

Moony sauskelnių prekės ženklas, dar skirstomas į kelis segmentus (įprastos, gaminamos iš ekologiškų medžiagų ir brangesnės Natural, kurių gamybai naudojama aukščiausios kokybės medvilnė bei natūralūs kvapikliai). Būtent Moony yra laikomos idealiausiomis sauskelnėmis norintiems geriausio santykio tarp oro pralaidumo bei išskyrų sugėrimo. Be to, visos Moony sauskelnės turi “Air Silky” sluoksnį, kuris veikia dvejopai: suteikia švelnumo pojūtį ir apsaugo nuo alergijų.

1887 metais įsteigta kompanija. Iš pradžių gaminusi įvairias kosmetines priemones, dabar Kao Corporation yra ir žinomas sauskelnių rinkos vardas.

Merries, gaminamos šios įmonės, yra itin populiarios Japonijoje bei likusioje Azijoje. Paskutiniais metais sparčiai auga paklausa Kinijoje – taip Kao atima lyderio poziciją iš seniau šioje rinkoje esančių P&G – šios kompanijos gaminamų sauskelnių populiarumas mažėja būtent minėtos japoniškos produkcijos sąskaita.Merries japoniškų sauskelnių rinkoje yra žinomos dėl puikaus oro pralaidumo ir itin rekomenduojamos odos alergijų turintiems mažyliams (tik 48% viso sauskelnių tūrio liečiasi su oda). Šios sauskelnės yra sukurtos taip, kad bet kokios išskyros patenka į absorbuojantį sluoksnį ir neturi tiesioginio kontakto su oda. Taip pat šis prekės ženklas yra itin populiarus tarp pirkėjų pačioje Japonijoje, tačiau gana mėgiamas ir užsienyje.

Ši 1873-aisiais įkurtos kompanijos pagrindinė produkcija yra popieriaus manufaktūra (servetėlės, tualetinis popierius ir t.t.). Koncernui priklauso ir Japonijoje vienas žinomiausių tualetinio popieriaus prekės ženklų Nepia.Tačiau ne ką mažiau populiarios yra ir jų gaminamos sauskelnės Whito ir Genki!, paremtos išskirtine ir kitur nerandama trigubos ventiliacijos kategorija. Šis produktas yra priskiriamas nuosaikiau įkainotų sauskelnių kategorijai, o tikslinė auditorija – aktyvūs ir žaismingi vaikai. Būtent šios savybės yra atspindimos sauskelnių dizaine: jos turi itin minkštus, tačiau tvirtus lipdukus, leidžiančius patogiai judėti, o prekinio ženklo simbolis – tradicinis animacinis veikėjas Anpanpan ir jo draugas Melon Panna.

Nors vietinių gamintojų rinka Japonijoje yra stipri ir konkurencinga, čia įsitvirtina ir užsienio ženklų franšizės. Pavyzdžiui, Japonijoje platinamos Pampers sauskelnės (amerikiečių koncerno P&G prekė) yra gaminamos būtent šioje šalyje pagal visai kitus standartus nei Vakaruose (t.y. Japonijoje gaminamos sauskelnės yra skirtos tik Japonijos rinkai). Kadangi čia dominuoja lengvos ir odai leidžiančios kvėpuoti sauskelnės, japoniška Pampers versija yra žymiai plonesnė ir elastingesnė nei Vakarų pasaulyje.

Kai apie 1970-uosius P&G žengė į Japonijos rinką, iš pradžių buvo prekiaujama įprastomis Pampers sauskelnėmis. Tačiau po kurio laiko jos tapo nepopuliarios būtent dėl savo sunkumo ir keliamo diskomforto, lyginant su vietiniais gaminiais. Be to, importinės sauskelnės kainavo žymiai brangiau. Dėl mažos kokybės ir neadekvačiai aukštos kainos buvo pasirinkta keisti gamybos strategiją tam, kad būtų galima konkuruoti su japonų gamintojais.  Panašu, kad toks žingsnis pasitvirtino bei atnešė sėkmę – šiandien Pampers yra tarp 5-6 populiariausių sauskelnių prekės ženklų Japonijoje.

Nors japoniškos sauskelnės išlieka itin populiarios ir mėgstamos tėvų bei vaikų visame pasaulyje, šiuo jų rinkos augimas šiek tiek traukiasi (apie -0.8% per metus 2016-2019 m.). Viena galimų to priežasčių – mažėjanti japoniškų sauskelnių kaina. Pavyzdžiui, nuo 2012-ųjų metų vidutinė japoniškų sauskelnių vieneto kaina atpigo net 9% (žr. Lentelę apačioje). Be to, japoniškų sauskelnių rinkai prognozuojamas augimas netolimoje ateityje – jau 2022-aisiais turėtų būti pasiekta -0.7% riba. Tai gali reikšti, kad sauskelnių kainodaros kaita ilgajame laikotarpyje atsipirks ir padės rinkai augti dar sparčiau.

Apibendrinimas:

Japoniškos sauskelnės – aukščiausios klasės produktas, kuris yra itin populiarus ir masiniam vartojimui. Tikslinė japoniškų sauskelnių auditorija turi didelį įvairių prekės ženklų pasirinkimą, kurių kiekvienas turi unikalių savybių. Būtent dėl to tokios sauskelnės yra tinkamos įvairių poreikių turintiems vaikams, negalintiems nešioti įprastų masinei gamybai skirtų sauskelnių: produktas pritaikomas alergiškiems, nestandartinio kūno sudėjimo ar itin judriems mažyliams.

Šaltiniai:

  1. https://wow-j.com/en/Allguides/other/shopping/02007_en/
  2. https://sightseeandsushi.com/baby-diapers-in-japan-guide/
  3. https://www.takaski.com/japanese-nappies-six-most-popular-nappy-brands/
  4. https://www.nonwovens-industry.com/issues/2019-06/view_far-east-report/diaper-market-in-japan/
  5. https://www.statista.com/outlook/80050000/121/baby-diapers/japan
  6. http://itisapieceofcake2011.blogspot.com/2017/08/6-popular-japanese-baby-diaper-brands.html
  7. http://baabaa.ca/why-japanese-diapers/
  8. https://blog.euromonitor.com/unicharm-moves-west-japanese-nappiesdiapers-to-be-sold-in-latin-america/
  9. https://blog.euromonitor.com/unicharm-moves-west-japanese-nappiesdiapers-to-be-sold-in-latin-america/
  10. http://www.unicharm.co.jp/english/recruit/field/world/index.html
  11. https://www.kao.com/global/en/news/business-finance/2018/20180518-001/
  12. http://japan-product.com/ads/kao-corporation/
  13. https://www.reuters.com/article/us-kao-china-diapers/no-rash-moves-kao-aims-to-bolster-made-in-japan-cachet-in-china-diaper-market-idUSKCN1UR5XN
  14. https://www.nytimes.com/1993/10/03/business/viewpoints-don-t-sell-thick-diapers-in-tokyo.html
  15. https://www.philstar.com/lifestyle/health-and-family/2017/07/24/1721106/and-now-nappies-make-babies-and-mommies-really-happy
  16. https://www.takaski.com/japanese-nappies-six-most-popular-nappy-brands/
  17. https://bestlivingjapan.com/guide-baby-diapers-japan/?fbclid=IwAR1DpMrpuAp4N0iqmA2bZLxeD2q4ddHBKk2Yce-wEvchYih0API7S7-c-kY
  18. https://babebubble.com/diaper-brands-battle-who-would-stand-out-in-diaper-challenges-moony-v-s-goo-n-v-s-whito-v-s-merries/
  19. https://www.mamypoko.co.in/about-mamypoko
  20. http://genki-project.jp/pc/product/overseas.html
  21. https://www.statista.com/statistics/700351/skin-allergies-among-us-kids-by-age/
  22. https://www.goondiaper.com/pages/product-line-up
  23. https://www.delfi.lt/seima/idomu/vaiku-auklejimas-pagal-japonus-niekada-nekelia-balso-o-nepasitenkinima-parodo-zvilgsniu.d?id=79422887#/
  24. http://www.technologijos.lt/n/mokslas/zmogus_ir_medicina/S-72029/straipsnis/Kaip-vaikus-augina-japonai-Populiari-metodika-pagal-amziu-dvieju-skirtingu-tipu-darzeliai-grieztos-taisykles-nuo-6-m-ir-kaip-vaikams-atrenka-zaislus
  25. https://brightside.me/wonder-places/5-upbringing-rules-from-japanese-parents-we-want-to-adopt-663860/
  26. https://time.com/3959168/how-to-parent-like-the-japanese-do/
  27. https://savvytokyo.com/japanese-way-disciplining-children/
  28. https://cupofjo.com/2013/07/10-surprising-things-about-parenting-in-japan/
  29. https://sg.theasianparent.com/japanese-parenting-culture